luni, 22 noiembrie 2010

Mandria si prostia.

Ideea de mandrie e gresita,imi iubesc tara si mi-as da viata sa o pot schimba,intrebarea e;trebuie ceva schimbat in romania?daca trebuie schimbat ceva cu siguranta acel ceva e un lucru negativ,deci cu ce sa fiu mandru?
De cativa ani Romania a ajuns un model negativ pentru Europa,sunt mirat de faptul ca tot mai multi nationalisti cu inimi de fier scandeaza lozinci prin care isi arata iubirea neconditionata pentru patrie.Personal cred ca lucrurile extreme dauneaza,personal cred ca iubirea asta nebuna pentru ceva ce nu functioneaza corect e exagerata si gretoasa.Daca fiecare iubitor de tara ar realiza ce se intampla in momentul de fata in romania nu ar mai fi mandri de ea,dar ar constientiza gravitatea si prin acest fapt ar putea ajuta la redresarea ei.
Ne mandrim cu o istorie glorioasa si cu un prezent de rahat?Eu nu pot fi mandru cu romania,in momentul de fata nu gasesc motive sa fiu mandru cu ea,mi-e rusine ca sunt roman si mi-e rusine cu romania.Dar sunt Roman.Si daca sunt Roman cel mai bun lucru pe care il pot face e sa incer sa fiu impartial si realist,sa vad gravitatea situatiei si in mica mea lume sa incerc sa formez inca cel putin un om sa vada lucrurile asa cum sunt.Nu vad ca rezolvare a solutiei mandria dusa la extrem.
Rog pe nationalistii extremi sa-mi scrie si mie motivele reale ptr care sunt mandri,iar daca ei cred ca au motive sa le fie rusine sa scrie si aceste motive.Daca cred ca au solutii inseamna ca exista probleme.Care sunt solutiile?
In momentul de fata lipsesc solutiile si cei care ar trebui sa le puna in practica.
Cand eram mic am batut un alt copil si mi-a fost rusine,ar fi trebuit sa fiu mandru?
Romanii mi-au spart casa in strainatate si mi-au furat banii,ar trebuie sa fiu mandru cu asta?Am fost vandut ca scalv in cehia in 2007,de catre Romani,ar trebui sa fiu mandru?Suntem una dintre cele mai corupte tari din Europa,ar trebui sa fiu mandru?
Cred ca daca fiecare roman ar avea putina rusine,putin bun simt,putin respect as fi mandru cu romania si ca sunt roman.
Exista exemple pozitive,romani de care ar trebui sa fim mandri,noi ii catalogam fraieri sau ratati,suntem un popor in care faptul ca ai pile si relatii e motiv de mandrie,hotii sunt catalogati smecheri iar pagubitii ratati,si nu vorbesc de cateva cazuri vorbesc de o majoritate,ar trebui sa fiu mandru sau sa-mi fie rusine?
Nu ma vad in alta piele decat in cea de roman,iubesc romania asa cum o mama isi iubeste fiul de la inchisoare.
Trebuie sa fim realisti,trebuie sa fim realisti,trebuie sa fim realisti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu